Başkan Özlü'den uluslararası tanıtım hamlesi

28 Haziran 2026 - 20:58

Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün “Yakın Karadeniz” olarak
tanımladığı; Düzce, Zonguldak, Karabük, Bartın, Kastamonu ve Bolu’yu
kapsayan bölgenin turizmde güçlü bir destinasyon haline gelmesi amacıyla
yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında Kıbrıs’tan turizm ve seyahat
acentesi temsilcileri ağırlandı. TÜRSAB iş birliğiyle gerçekleştirilen 4
günlük programda Karabük, Bolu ve Düzce’nin doğal, tarihi ve gastronomik
zenginlikleri tanıtılırken, bölgenin Kıbrıs turizm pazarında önemli bir
rota haline gelmesi adına önemli bir adım atıldı.
Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün, Düzce ve Batı Karadeniz
bölgesinin turizm potansiyelini artırmaya yönelik çalışmaları kapsamında
tanıtım faaliyetleri de hız kazandı. “Yakın Karadeniz” olarak
tanımladığı; Düzce, Zonguldak, Karabük, Bartın, Kastamonu ve Bolu’yu
kapsayan bölgenin turizmde daha güçlü bir destinasyon haline gelmesi
amacıyla, başkanlığını yürüttüğü Batı Karadeniz Kalkınma Birliği’ni Batı
Karadeniz Turizm Birliği’ne dönüştüren Başkan Özlü, ulusal ve
uluslararası tanıtım çalışmalarına da ağırlık verdi. Kıbrıs’tan turizm
ve seyahat acenteleri temsilcileri davet edildi.
Başkan Özlü’nün girişimleri ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin
(TÜRSAB) organizasyonu ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakan
Yardımcılığı Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı Turizm Tanıtma
ve Pazarlama Dairesi Müdürü Serhan Egemen, Kıbrıs Türk Turizm ve Seyahat
Acenteleri Birliği (KITSAB) Başkanı Oğuz Akançay ve KITSAB üyesi acente
temsilcilerinden oluşan 26 kişilik heyet Düzce’ye geldi.
4 günlük info gezi programı kapsamında Safranbolu ve Bolu’nun ardından
Düzce’ye gelen heyet, kentin tarihi, doğal ve kültürel değerlerini
yakından tanıma fırsatı buldu.
Gezinin Düzce ayağında Aydınpınar Şelaleleri, Efteni Gölü, Güzeldere
Şelalesi, Konuralp Antik Kenti ve Akçakoca Yukarı Mahalle ziyaret
edildi. Heyet, Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün ev sahipliğinde
Akçakoca Saklıkoy Otel’de ağırlandı. Programın ikinci gününde ise
Ceneviz Kalesi, Akçakoca şehir merkezi ve Sarıkaya Mağarası ziyaret
edildi. Heyet ayrıca Düzce Mutfak Sanatları Merkezi’nde kentin
gastronomisi hakkında bilgi aldı.
Düzce’de faaliyet gösteren seyahat acenteleri ile Kıbrıs’tan gelen
turizm temsilcilerinin bir araya geldiği toplantıda ise, karşılıklı tur
organizasyonları, bölgesel tanıtım çalışmaları ve Düzce’nin turizm
destinasyonu olarak değerlendirilmesi konusunda görüşmeler
gerçekleştirildi.
ÖZLÜ: 2027’DE DÜZCE TURLARI ACENTELERİN PORTFÖYÜNDE OLACAK
MSM’deki buluşmada heyet ile bir araya gelen Düzce Belediye Başkanı Dr.
Faruk Özlü, “İnşallah burada güzel zamanlar geçirmişsinizdir. Benim
sizlerden ricam; Kıbrıs’tan veya başka ülkelerden Düzce’ye turist
getirelim, Düzce’den de Kıbrıs’a turist gönderelim. Bu sizlerin
çalışmasıyla olacak. Ben hepinize tekrar tekrar teşekkür ediyorum” dedi.
Yaptığı açıklamada turizm alanındaki çalışmaların devam ettiğini
belirten Başkan Özlü, “İki gündür Kıbrıs’tan gelen Turizm ve Seyahat
Acenteleri Birliği mensuplarını ağırladık. Sadece Düzce değil, Bolu ve
Safranbolu’yu da içine alan bir paket hazırlığı içerisindeyiz. İnşallah
2027 yılında tur şirketlerinin ve seyahat acentelerinin portföyünde
Düzce’ye yönelik turlar olacak. Aynı zamanda Düzce, Bolu ve
Safranbolu’yu kapsayan paket turlar da hazırlanacak” ifadelerini
kullandı.
Yaklaşık 26 kişilik heyetin Düzce’ye gelmesinin önemli bir adım olduğunu
söyleyen Başkan Özlü, “Bu organizasyonu gerçekleştiren Türkiye Seyahat
Acenteleri Birliği’ne çok teşekkür ediyoruz. Düzce’de önümüzdeki dönemde
6 adet ulusal ve uluslararası marka olmuş otelimiz hizmete girecek. Bu
otellerle birlikte yatak kapasitemizde ciddi bir artış olacak. Buna
bağlı olarak baştan beri ifade ettiğimiz gibi her hafta en az 10 bin
kişi getirme hedefimiz var. Bu çalışmanın da hedefimize önemli katkı
sunacağını düşünüyoruz” dedi.
GÜNER: BÖLGEMİZ KIBRISLI MİSAFİRLER İÇİN ÇOK UYGUN BİR DESTİNASYON
TÜRSAB Batı Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Ercan Güner ise
Karadeniz bölgesinin turizm potansiyelinin tanıtılması amacıyla Kıbrıslı
turizm acentelerini Batı Karadeniz’de ağırladıklarını belirterek, “4
günlük programın 2 günü Düzce ayağıydı. Düzce’nin doğal güzelliklerinin
yanı sıra tarihi ve kültürel değerlerini de tanıtmaya önem verdik. Aynı
zamanda Düzce’nin demografik yapısından gelen zengin mutfağını da
deneyimlediler. Düzce’nin turizm yolculuğunda önemli bir dönüm
noktasındayız. Sayın Belediye Başkanımız Faruk Özlü’nün vizyonu ve
TÜRSAB’ın desteğiyle Düzce’nin turizmdeki yolculuğu her geçen gün
ilerliyor” diye konuştu.
Kıbrıs halkının doğaya, yeşile ve suya ilgisinin bilindiğini ifade eden
Güner, “Bölgemiz Kıbrıslı misafirler için çok uygun bir destinasyon.
Eminim ki döndükten sonra bu bölgeyi misafirlerine anlatacaklar ve tur
programlarında yer verecekler. Bizler de meslek örgütü ve yerel
yönetimler olarak desteklerimizi sürdüreceğiz” dedi.
AKANÇAY: DÜZCE’Yİ TUR PROGRAMLARIMIZA DAHİL EDECEĞİZ
KITSAB Başkanı Oğuz Akançay da programdan duyduğu memnuniyeti dile
getirerek, “Turumuz Safranbolu’dan başladı. Bolu-Abant’ın ardından
Düzce’de tamamlandı. Düzce çok güzel ve temiz bir şehir. Başkanımız
Faruk Özlü’ye teşekkür ediyorum. Düzce’yi turizm açısından ileriye
taşımak için büyük gayret gösteriyor. Bizlere geldiğimiz andan itibaren
büyük ilgi gösterdi” dedi.
Düzce’nin turizm potansiyelinin yüksek olduğunu vurgulayan Akançay,
“Kıbrıs’a döndüğümüzde turlarımızı Düzce üzerinden geçirmek ve burada
konaklamalı programlar hazırlamak için çalışmalar yapacağız. Sarıkaya
Mağarası, Akçakoca ve Düzce’nin doğal güzellikleri çok etkileyici. Düzce
Mutfak Sanatları Merkezi de şehrin gastronomisini yansıtan çok güzel bir
alan. Kıbrıs kültürünü ve gastronomisini burada tanıtmak için bir
festival yapmayı da planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Kıbrıs’tan gelen acente temsilcisi Suna Özarman ise Düzce’den çok
etkilendiğini belirterek, “Bu bölgeye ilk defa geliyorum. Çok beğendik.
İnsanlarını, yeşilini ve doğasını ayrı ayrı sevdik. Gerçekten harika bir
yer. Hatta buraya yerleşmeyi bile düşündük” dedi.
Özarman, Düzce ve çevresine yönelik turlar düzenlemeyi planladıklarını
belirterek, “Kıbrıs’ta insanlar doğayı ve yeşili özlüyor. Bu nedenle
Düzce ve Bolu ilk sıralarda tercih edilecek yerler arasında olacak” diye
konuştu.
4 günlük info turu, Düzce Belediyesi ve TÜRSAB iş birliğiyle turizme
kazandırılan Korugöl Tabiat Parkı gezisi ile sona erdi.